Logotypen först ut i ny grafisk profil

Nu i april visas en viktig del av CONCORD Sveriges nya grafiska profil: vår logotyp. Nästa steg är en omgörning av webbplatsen som beräknas vara färdig i juni.

Under våren har en gedigen målgruppsanalys genomförts, som ligger till grund för CONCORD Sveriges nya grafiska profil där logotypen är först att visas upp.

– Målgruppsanalysen visar bland annat att CONCORD Sveriges identitet kan bli mycket tydligare, inte bara den grafiska delen, utan även sättet vi berättar vilka vi är och hur vi är organiserade, säger Kristin Karlsson, kommunikationsansvarig på CONCORD Sverige.

Den kommande verksamhetsberättelsen och Barometer-rapporten 2018 är formgivna i den nya grafiska profilen.

– Sist ut i den nya grafiska profilen blir vår webbplats som görs om med ett tydligt målgruppsperspektiv: vilka besöker vår webbplats och hur hittar de bäst den information de behöver, säger Olivia Sporre, kommunikatör på CONCORD Sverige.

Hör av dig till Kristin Karlsson, kristin.karlsson(a)concord.se eller Olivia Sporre, olivia.sporre(a)concord.se om du har frågor.

Speak Your Mind

*